سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پلی پروپیلن

پلی پروپیلن یا POLYPROPYLENE  با فرمول شیمیایی -n[CH2-CH(CH3)]-  ماده ای است همه کاره که خواصی همچون سبکی ، استحکام ، مقاومت بالا در برابر حرارت ، سفتی و پایداری انعطاف را در خود به صورت یکپارچه جا داده است  و یکی از متنوع ترین پلیمرهای در دسترس است با کاربرهایی هم به عنوان یک پلاستیک و هم به عنوان فیبر، تقریبا در همه بازارهای پلاستیک موجود است. پلی‌پروپیلن یک پلیمر گرمانرم است که در طیف وسیعی از کاربردها از جمله فیلم و ورق، قالب‌گیری بادی، قالب‌گیری تزریقی، نساجی، بسته بندی غذایی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، لوله، کاربرد های ساختمانی و صنعتی و ساخت قطعات خودرو استفاده می شود.

مزایا پلی پروپیلن

مزایای پلی پروپیلن: استحکام کششی بالا؛ زیرا می تواند 4800 psi را تحمل کند. در برابر یخ زدگی مقاومت بالایی دارد، انعطاف پذیر و مقاوم، می توان شکل های مختلف و دلخواه قالب زد وچندین بار بدون آسیب به آن قالب زد. مقاوم در برابر مواد شوینده و شیمیایی، در برابر نشت مواد شیمیایی مقاومت بالایی هم دارد، مناسب برای عایق و مقایسه با سایر پلاستیک ها چگالی کمتر که به دلیل وزن کم هزینه کمتر می شود.

موارد استفاده پلی پروپیلن

لوازم خانگی

پلی پروپیلن در خانه شما بسیار زیاد است. پلی پروپیلن یک ماده مقاوم در برابر حرارت، انعطاف پذیر، بادوام و رنگ ثابت است که در ساخت کالاهای مصرفی روزمره مانند فرش، تشک، ظروف مایکروویو، ظروف غذاخوری، اسباب بازی و چمدان استفاده می شود. علاوه بر این، می توان آن را در بسیاری از وسایل الکترونیکی خانگی دیگر مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی یافت.

پزشکی

پلی پروپیلن در صنعت پزشکی رشد زیادی داشته است و به طور کلی مورد استفاده در دستگاه های پزشکی، بسته بندی به طور کلی، و سیستم های بسته بندی برای مواد دارویی جامد و مایع.

صنعت خودرو

از آنجایی که پلی پروپیلن به صرفه و بادوام بسیار انعطاف پذیر است برای مواردی مانند ضربه گیر، روکش، داشبورد، باتری ماشین و موارد دیگر استفاده می شود.
به طور کلی، پلاستیک پلی پروپیلن مزایای بسیاری دارد و می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و قابل اعتماد برای ارائه پروژه ها و نتیجه بلندمدت قابل قبولی خواهند داشت.